Minulla on HelMet-kirjastokortti (päiväys 18.9.13) mutta en muista tunnusta. Onko mitenkään mahdollista aktivoida tiliä sähköisesti esim. pankkitunnistuksella?

Kysytty

Hei,
minulla on HelMet-kirjastokortti (päiväys 18.9.13) mutta en muista tunnusta. Onko mitenkään mahdollista aktivoida tiliä sähköisesti esim. pankkitunnistuksella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen sivulta löytyivät tällaiset ohjeet tunnusluvun palauttamiseksi:

Tunnusluku ja omat asiakastiedot

Tunnusluku on kirjastokorttiin liittyvä nelinumeroinen salasana. Tunnusluvun avulla voit käyttää lainausautomaattia, katsoa omia lainojasi, uusia niitä tai varata aineistoa Helmet.fi-sivuilla. Tunnusluku tarvitaan myös joitakin muita verkkopalveluita varten sekä asiakastietokoneiden käyttöön. Tunnusluvun saat henkilökohtaisesti kirjastosta tai kirjastoautosta.

Jos olet antanut meille sähköpostiosoitteesi, voit käyttää kirjautumissivulta löytyvää tunnusluvun palautustoimintoa.

Palauta tunnuslukusi

Jos meillä ei ole sähköpostiosoitettasi, muutamme tunnusluvun kirjastossa. Ota henkilötodistus mukaan.