Minulla oli vuosia sitten kirja, jonka nimeä en enää pysty muistamaan. Hyvin kuvitettu Kirja käsitteli keskiajan lääketiedettä tai kasveja, muistaakseni…

Kysytty

Minulla oli vuosia sitten kirja, jonka nimeä en enää pysty muistamaan. Hyvin kuvitettu Kirja käsitteli keskiajan lääketiedettä tai kasveja, muistaakseni kasvien käyttöä keskiaikaisessa lääkinnässä. Pääpaino oli keskiaikaisissa kuvituksessa erilaisista kasveista ja ehkä taudeista. Kirja oli muistaakseni suomeksi. Kansi oli vihreä ja päällä ehkä paperikannet. Ei kovin vanha, ehkä aikaisintaan 1980-luvulta, ehkä ennen 2010-lukua. Toivoisin löytäväni kirjan jälleen.

Vastaus

Vastattu

Etsin mainitsemasi tuntomerkit täyttäviä kirjoja erityisesti hakukone Finnan avulla. Yksi kirja, joka voisi täyttää kaikki tuntomerkit, voisi olla "Agricolan yrtit : Mikael Agricolan Rucouskirian terveyttä tuovat kasvit, niiden esiintyminen ja käyttö 1500-luvulla". Moni muu löytämäni kirja täyttää joitain mainitsemiasi tuntomerkkejä, mutta ei niitä kaikkia. Voit halutessasi selailla kirjoja tekemästäni Finna-hausta täältä.