Minulla oli perintään menneitä maksuja, mutta ne eivät päivity helmet-tietoihin enkä saa lainattua tai varattua vaikka olen kaiken jo maksanut! Monta viikkoa…

Kysytty

Minulla oli perintään menneitä maksuja, mutta ne eivät päivity helmet-tietoihin enkä saa lainattua tai varattua vaikka olen kaiken jo maksanut! Monta viikkoa niissä menee ja voitteko ottaa yhteyttä loweliin ja tsekata että olen maksanut kaiken?! Nimeni on X.X. niin korttitiedot löytyy sen alta.

Vastaus

Vastattu

Asiakastietoihin emme mene pelkästään asiakkaan nimellä. Kaikenlaiset lainoihin ja maksuihin liittyvät epäselvät asiat on parasta hoitaa henkilökohtaisesti mieluiten kirjastossa paikan päällä. Joitain asioita on mahdollista hoitaa myös puhelimitse.

Kun olet maksanut maksut eli perintäkulut (jos palautat aineiston kirjastoon) tai perintäkulut ja korvaushinnat (jos et palauta aineistoa kirjastoon) niin perintätoimisto lähettää kirjastolle tiedon maksetuista maksuista. Tiedon saatuaan kirjaston perintä poistaa asiakkaan tiedoista korvatun aineiston maksut. Tähän menee yleensä aikaa viikosta kahteen. Perintätoimistolle ei kuitenkaan makseta lainassa olleesta aineistosta mahdollisesti kertyneitä myöhästymismaksuja, vaan asiakkaan on maksettava ne kirjastoon.

Olisiko mahdollista, että asiakastiedoissasi vielä näkyvät maksut eivät ole perintätoimistolle maksettuja maksuja vaan kirjastolle maksettavia myöhästymismaksuja? Kannattaa varmistaa asia kirjastosta seuraavan käyntisi yhteydessä.