Minulla oli lapsena lasten/nuorten tietokirja, jossa esiteltiin muinaisia eläimiä (liskoja, mammutteja, sapelihammaskissoja, ihmiseen esimuotoja jne.) Kirjassa…

Kysytty

Hei! Minulla oli lapsena lasten/nuorten tietokirja, jossa esiteltiin muinaisia eläimiä (liskoja, mammutteja, sapelihammaskissoja, ihmiseen esimuotoja jne.) Kirjassa oli muistaakseni pitkältä historialliselta ajalta esitelty maapallon eläimiä ja siinä oli melko paljon kuvia. Kirja oli melko isokokoinen, mutta ei kovin paksu. Kansi oli sinipohjainen ja siinä oli muutaman eläimen kuva, ehkä ainakin hai. Olen yrittänyt pitkään löytää tätä kirjaa, jotta voisin yrittää hankkia samaisen kirjan sukulaislapsille.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kollega ehdotti kirjastolaisten sähköpostilistalla Kai Petersenin kirjaa Muinaiseläimiä värikuvina. Kirjan kansikuva löytyy esimerkiksi sivulta https://www.antikvaari.fi/k/kirjailija/tuote/1360116 . Kansi ei tosin ole sinipohjainen.

Tässä vielä yksi vinkki: Taylor, Ron: Hirmuliskot : kuvatietokirja / teksti Ron Taylor ; suomennos Satu Leveelahti ; [kuva-aineisto Zophia Kielan-Jaworowska ... ja muita]. Kustannus Carlsen 1989. 45 sivua : kuvitettu ; 33 cm.