Minulla oli lainassa (siis pojallani) kirja joka ilmeisesti on kastunut. Lupasin maksaa sen sitten kirjastoon, kuitenkin kun katsoin niin sama kirja on…

Kysytty

Minulla oli lainassa (siis pojallani) kirja joka ilmeisesti on kastunut. Lupasin maksaa sen sitten kirjastoon, kuitenkin kun katsoin niin sama kirja on huomattavasti halvemmalla myynnissä kirjakaupassa, voinko siis ostaa uuden kirjan tilalle? Ja saanko sitten sen pilalle menneen kirjan itselleni, kun sen kerta maksankin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kastuneen kirjan voi korvata tuomalla kirjastoon saman kirjan saman painoksen. Kirjan pitäisi olla kirjastokäyttöön sopiva eli puhdas ja ehjä. Asia kannattaa kuitenkin sopia sen kirjaston kanssa jonka kokoelmaan kirja kuuluu.