Minua vaivaa, kun en muista erään pensaan nimeä Vanhassa kirkkopuistossa Helsingissä. Pensasta ei kasva Helsingissä monessakaan paikassa. Löytyisikö tietoa?…

Kysytty

Minua vaivaa, kun en muista erään pensaan nimeä Vanhassa kirkkopuistossa Helsingissä. Pensasta ei kasva Helsingissä monessakaan paikassa. Löytyisikö tietoa? Esim. puiston lajiluettelo. :)

Vastaus

Vastattu

Vihreät sylit -sivustolta löytyy kertomus Helsingin Vanhasta kirkkopuistosta, joka 1900 -luvun vaihteesta lähtien on ollut Helsingin kaupungin hoidossa. Puiston pensaista mainitaan syreenit, rusokuusamat, ruusupensaat, onnenpensaat, havupensaat sekä alppiruusut.

Vihreät sylit https://vihreatsylit.fi/ on Helsingin kaupunkiympäristön toimialan puistosivusto.