Minua neuvottiin kirjastosta pyytämään tiedonhaun apua täältä, toivottavasti ehditte kesästä huolimatta auttamaan. =) Eli tällaisia en ole onnistunut itse…

Kysytty

Hei!

Minua neuvottiin kirjastosta pyytämään tiedonhaun apua täältä, toivottavasti ehditte kesästä huolimatta auttamaan. =)

Eli tällaisia en ole onnistunut itse löytämään/saamaan.

Ask, O., & Rantala, N. (2011). Palovammapotilaan fysio- ja toimintaterapiasta. Haava : Suomen Haavanhoitoyhdistyksen Ammattijulkaisu, 14(1), 25-27.

Herndon, D. N. (cop. 2012). Total burn care (4th ed. ed.). Edinburgh: Saunders Elsevier.

Hietala, P. (. ). (2003). Palovammapotilaan ilmatien varmistaminen. Systole, (2), 19-21.

Himanen, E. (2011). Palovamma ja seksuaalisuus. Pinsetti, (1), 16-17.

Juusela, E. (2015). ABCDE+F : Kun hoidat palovammapotilasta. Systole, (1), 46-47.

Kelavuori, M., & Nupponen, E. (2008). Fysio- ja toimintaterapia : Moniammatillisuus haavanhoidossa. Haava : Suomen Haavanhoitoyhdistyksen Ammattijulkaisu, 11(4), 45-46.

Tasanen, R. (2011). Kriisityö palovammaosastolla on moniammatillista yhteistyötä. Haava : Suomen Haavanhoitoyhdistyksen Ammattijulkaisu, 14(1), 34-37.

Vuola, J. (2006). Palovamman hoito. Haava : Suomen Haavanhoitoyhdistyksen Ammattijulkaisu, 9(3), 35-37.

Vuola, J. (2011). Palovammojen hoito kehittyy, mutta tutkimusta tarvitaan. Suomen Lääkärilehti - Finlands Läkartidning, 66(12)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikkia näitä (lehtiä ovat Haava, Systole ja Pinsetti) löytyy Helsingin yliopiston Meilahden kampuskirjastosta (Haarmaninkatu 4). Valitettavasti tämä kirjasto on suljettu heinäkuun ajan.

http://www.helsinki.fi/kirjasto/fi/toimipaikat/terkko/

Myös Herndonin 'Total burn care' olisi siellä.

Kirjan aikaisempaa painosta (2002) on pääkaupunkiseudulla ainakin Helsingin Töölön sairaalan klinikkakirjastoissa.

Haava-lehteä on myös Arcada-ammattikorkeakoulun kirjastossa (https://www.arcada.fi/sv/bibliotek/bibliotek ), Diakonia-ammattikorkeakoulun kirjastossa (http://www.diak.fi/Kirjastopalvelut/Sivut/yhteystiedot.aspx, Helsingin toimipiste suljettu elokuun alkuun), Metropolia-ammattikorkeakoulun kirjastossa (sekin kiinni elokuun puolelle)

Systole-lehteä löytyy myös mainituista ammattikorkeakoulukirjastoista, samoin Pinsettiä (ei kuitenkaan Arcadasta)

Lisäksi lehtiä voi kysellä Kansalliskirjastosta (Unioninkatu 36 , sekin suljettu 4.-17.2016).

Suomen lääkärilehden vanhoja numeroita on myös Helsingin kaupungin Pasilan kirjastossa (auki ma - to kello 9-20, pe 9-18).

Keskitettyä tietoja kysytyn aineiston saatavuudesta löytää esim. osoitteesta http://melinda.kansalliskirjasto.fi/F/JVHDH6YV5QGGA618EB5XFNACMBA437X4S…