Minua kiinnostaisi tietää Etelä-Korealasten ja japanilaisten jännityskirjojen tekijöitten nimiä. Olen jo muutamia romaaneja löytänyt kun, mutta onko …

Kysytty

Hei!
Minua kiinnostaisi tietää Etelä-Korealasten ja japanilaisten jännityskirjojen tekijöitten nimiä. Olen jo muutamia romaaneja löytänyt kun, mutta onko tekijöiden määrä vähäinen?

Vastaus

Vastattu

Jännityskirjailijoita on molemmissa maissa, mutta suomennoksia kirjoista on tullut melko vähän. Englanniksi löytyy kuitenkin jo enemmän luettavaa. Alla listattuna joitakin tekijöitä.

Korealaisia:

Kim Un-Su

You-jeong Jeong

Byeong-Mo Gu

Jung-Myung Lee

Mi-Ae Seo

Hye-Young Pyun

Japanilaisia:

Seichō Matsumoto

Shūsaku Endō

Akimitsu Takagi

Hideo Yokoyama

Seishi Yokomizo

Soji Shimada

Masako Togawa

Yukito Ayatsuji

Fuminori Nakamura

Natsuo Kirino

Keigo Higashino

Koji Suzuki