Minua kiinnostaisi kaikki tieto siitä, kun Kolumbus löysi Amerikan ja minä vuonna se tapahtui. Mistä kirjasta/kirjoista sellaista tietoa kannattaa etsiä?

Kysytty

Minua kiinnostaisi kaikki tieto siitä, kun Kolumbus löysi Amerikan ja minä vuonna se tapahtui. Mistä kirjasta/kirjoista sellaista tietoa kannattaa etsiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kolumbuksesta löydät tietoa suomeksi esimerkiksi tietosanakirjoista ja historian yleisteoksista. Seuraavista kahdesta kirjasta on varmasti myös hyötyä (saatavuustiedot voit tarkistaa pääkaupunkiseudun aineistotietokanta Plussasta www.libplussa.fi):

Camusso, Lorenzo: Kolumbus
WSOY, Porvoo, 1991

Kolumbus, Kristoffer
Amerikan löytöretken päiväkirja
Karisto, Hämeenlinna, 1992, [Näköisp.]