Minua kiinnostaisi 11-13 vuotiaille sopiva versio kirjasta ”De tre musketörerna” joko ruotsiksi tai suomeksi. Löytyykö kirjasta ns. nuorisoversio?

Kysytty

Hei! Minua kiinnostaisi 11-13 vuotiaille sopiva versio kirjasta ”De tre musketörerna” joko ruotsiksi tai suomeksi. Löytyykö kirjasta ns. nuorisoversio?

Vastaus

Vastattu

Kirjasta on nuorisolle lyhennetty ja mukaeltu versio sekä ruotsiksi että suomeksi: De tre musketörerna förkortad och bearbetad för ungdom av Walter Nyqvist

sekä suomenkielisiä lyhennettyjä versioita, lasten kokoelmaan Helmetissä sijoitettuja versioita

Dumas'n teos sisältää paljon taistelukohtauksia ja sen päätöskin on melko raaka, joten väkivallantonta versiota siitä ei taida saada muokattua.