Minua kiinnostaa kovasti eräs runo lapsuudenmuistoista. Muistan siitä ainoastaan kohdan "tuoksuvi niityllä puntarheinä". Jos löytyisi runon nimi, niin voisin…

Kysytty

Minua kiinnostaa kovasti eräs runo lapsuudenmuistoista. Muistan siitä ainoastaan kohdan "tuoksuvi niityllä puntarheinä". Jos löytyisi runon nimi, niin voisin käydä tsekkaamassa kirjastosta itse runon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla Hilja Haahden runo Niityllä (teoksessa SALO, Aukusti, 1887-1951: Meidän lasten aapinen, Helsingissä : Otava, 1962., s. 146; teoksesta on uusi p. v. 2005)

Runo alkaa säkeellä Tuoksuvi niityllä apilaheinä…