Minne voisin ohjata kerjäläisen Helsingin kadulla, joka pyytää rahaa? Kelaan? Onko olemassa jotain järjestöä, tukipaikkaa, osoitetta, jossa heitä kuunnellaan…

Kysytty

Minne voisin ohjata kerjäläisen Helsingin kadulla, joka pyytää rahaa? Kelaan? Onko olemassa jotain järjestöä, tukipaikkaa, osoitetta, jossa heitä kuunnellaan ja autetaan? Haluaisin auttaa, mutta rahan antaminen kerjäläisille ei tunnu pitkäkestoiselta ratkaisulta. Haluaisin mielummin antaa jonkun neuvon, josta on heille hyötyä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingissä voi kuvaamassasi tilanteessa olevan henkilön ohjata Diakonissalaitoksen ylläpitämään päiväkeskukseen Hirundoon. Liikkuvan väestön päiväkeskus Hirundo sijaitsee osoitteessa Hämeentie 31 ja on avoinna ma–pe klo 10–16.

Lisätietoa löydät alla olevasta linkistä Diakonissalaitoksen sivuille.

https://www.hdl.fi/tukea-ja-toimintaa/maahanmuuttajille/liikkuva_vaesto/