Minne pilapiirtäjä Kari Suomalainen on haudattu?

Kysytty

Minne pilapiirtäjä Kari Suomalainen on haudattu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kari Suomalainen kuoli 78-vuotiaana 10.8.1999. Hänen toivomuksestaan hautajaiset pidettiin perhepiirissä.

Vaimo Lippe Suomalainen kertoo kirjassaan Elämässä kiinni, että siunaus tapahtui myös Pyhän Henrikin kirkossa. Karin tahdon ja tarkkojen ohjeiden mukaisesti hänen tuhkansa siroteltiin järveen Kokkokallion edustalle Visavuoressa. Valkeakosken Sääksmäellä sijaitseva Visavuori on kuvanveistäjä Emil Wikströmin museona toimiva taiteilijakoti. Kari Suomalainen oli taiteilija Emil Wikströmin tyttärenpoika.

Lähteet:
http://www.visavuori.com/
Suomalainen, Lippe: Elämässä kiinni

9 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Oliko Kari Suomalaisen isä Parikkalasta? Tiedän hänellä olleen vankka yhteys pikkakuntaan?