Minne Helmet sovellus on kadonnut? Ei löydy Google Playsta.

Kysytty

Minne Helmet sovellus on kadonnut? Ei löydy Google Playsta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitat ilmeisesti Taskukirjastoa. Tästä sovelluksesta ja sen ylläpidosta on nyt luovuttu, koska Taskukirjaston toiminta on ollut epävarmaa ja sen kehitysnäkymät ovat olleet heikot. Taskukirjastoa korvaamaan olemme saaneet vuoden alusta uuden Helmet-mobiilisivuston. Se ei ole sovelluskaupasta ladattava applikaatio vaan verkkosivusto, joka toimii myös mobiililaitteella.

Voit kirjautua uuteen Helmet Finnan osoitteessa  https://helmet.finna.fi/  . Kirjautumisessa tarvitset kirjastokortin tunnuksen ja pin-koodin kuten ennenkin. Kirjauduttuasi näet omat tietosi ja oman kirjastokorttisi Oma tili -otsikon alta. Kyseessä on uuden sivuston betaversio, joten kaikki sivuston ominaisuudet eivät vielä ole käytössä. Harmittavasti mobiilipalvelun kehitys vähän viivästyi. Kun Taskukirjastosta oli jo päätetty luopua, joudumme toimimaan vielä vähän keskeneräisen mobiilikortin kanssa. Vanhan Taskukirjaston toiminnot ovat kyllä jo käytössä  kaverilaina -toimintoa lukuun ottamatta.. Taskukirjastoon verrattuna parannusta on jo tässä vaiheessa se, että Omat tiedot -otsikon alta näet esimerkiksi maksamattomat maksusi. Toisin kuin taskukirjastossa voit myös helposti avata lukitsemasi varaukset.