Minkälaisia kirjoja, joiden päähenkilö on puutarhuri, on viime vuosina kirjoitettu?

Kysytty

Minkälaisia kirjoja, joiden päähenkilö on puutarhuri, on viime vuosina kirjoitettu?

Vastaus

Vastattu

Vuosien 2020-2024 aikana ainakin seuraavat suomeksi ilmestyneet kaunokirjalliset teokset käsittelevät puutarhureita joko suoraan päähenkilön ammattina tai sitten puutarhanhoito on olennainen osa teoksen maailmaa muulla tavoin:

Isaac, Catherine: Maailma on sinun

Fforde, Katie: Salainen puutarha

Gråsjö, Frida: Täyden  hääpalvelun majatalo

Vargas, Fred: Ei takkaa, ei tupaa

Panteleimon, metropoliitta: Jussi Rannan tapaus

Mikkonen, Minna: Amelian luut

Myllymäki, Mia: Huomistarhuri

Onnepalu, Tonu: Valheiden katalogi/Englantilainen puutarha

Bayliss, Jenny: Talvipuutarha

Verkkokirjastosta samantyyppistä kirjallisuutta voi hakea esimerkiksi asiasanoilla "puutarhuri" ja "puutarhanhoito", tämän lisäksi aineisto kannattaa rajata vain kaunokirjallisuuteen.