Minkälaisia äänikirjoja olisi olemassa 3-vuotiaalle iltasaduiksi ja rauhoittumista auttamaan? Ei saisi olla lainkaan jännittäviä, mutta pituutta sen sijaan…

Kysytty

Minkälaisia äänikirjoja olisi olemassa 3-vuotiaalle iltasaduiksi ja rauhoittumista auttamaan? Ei saisi olla lainkaan jännittäviä, mutta pituutta sen sijaan mielellään reilummin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Haulla "äänikirjat lastenkirjallisuus" tai "äänikirjat sadut" pääsee selamaan HelMet-kirjastojen kokoelmaa.

Kirjastossa on äänikirjoina esim. Miinaa ja Manua, Mauri Kunnasta, Markus Majaluomaa, Jukka Parkkista, satukokoelmia, Lindgrenin Melukylän lapset. Kävisköhän joku näistä?

1 ääntä

Kommentit

Suosittelen, että kolmivuotiaalle (ja isommille myös) luetaan ääneen ja samalla keskustellaan kirjasta. Kyse on kuuntelun lisäksi myös rauhallisesta hetkestä ennen nukkumaan menoa.

Meillä on luettu runsaasti omille neljälle lapselle, jopa alle vuoden ikäisistä alkaen. Lukeminen on kaiken kaikkiaan hyödyllistä lapsen tunne- ja tietopuolen kehityksessä.