Minkä takia vanhat muumijaksot piti ääninäytellä uudestaan uusilla äänillä? Onko tähän joku oikea syy, esim. että vanhat ääniraidat ovat huonossa kunnossa tai…

Kysytty

Minkä takia vanhat muumijaksot piti ääninäytellä uudestaan uusilla äänillä? Onko tähän joku oikea syy, esim. että vanhat ääniraidat ovat huonossa kunnossa tai käytetty kieli on ollut jotenkin epäsoveliasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vastauksen lähteeksi ei löytynyt Ylen sivuilta virallista tietoa. Ilta-Sanomien verkkosivuilla 9.2.2017 julkaistun jutun mukaan kyse on ollut siitä, että Yle omistaa oikeudet alkuperäiseen käännökseen ja ääniraitaan eikä niitä ollut oikeutta käyttää uudessa versiossa.

www.is.fi/viihde/art-2000005081231.html