Minkä perhosen toukka?

Kysytty

Minkä perhosen toukka?

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu

Kyseessä lienee isohangokkaan (Cerura vinula) toukka. Pikkutoukka on musta. Parin nahanvaihdon jälkeen toukka on muuttunut vihreäksi ja sen selkäpuolella on valkoreunainen purppuranvioletti ”satulakuvio”. Hieman ennen koteloitumistaan toukka muuttuu ruskeanvioletiksi.

Suomen perhoset Isohangokas - Suomen Perhoset (suomen-perhoset.fi)
Isohangokas perhosen toukka (suomenluonto.fi)
LuontoPortti - verkkolehti - Minkä toukka?

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kiitos nopeasta vastauksesta.