Minkä nimisestä kirjasta löytyisi käytännön laskuohjeita. Esim. prosenttilaskuja, lainankorkolaskuja, x-yhtälöitä, matkaan ja aikaan liittyviä ohjeita ja…

Kysytty

Minkä nimisestä kirjasta löytyisi käytännön laskuohjeita. Esim. prosenttilaskuja, lainankorkolaskuja, x-yhtälöitä, matkaan ja aikaan liittyviä ohjeita ja kaavoja. Yms.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Talousmatematiikan kirjoja löytyy pääkaupunkiseudun Plussa-aineistotietokannasta http://www.libplussa.fi esimerkiksi luokan mukaisella haulla. Helsingin kaupunginkirjastossa käytettävä luokannumero on 675.4.

Viitelistasta esimerkiksi kirjat Pulkkinen, Pekka Talousmatematiikan perusteet ja Karjalainen, Leila Liiketalouden matematiikka näyttää sopivalta. Myös teossarjan Lyhyt matikka osa Matematiikka ja talous käsittelee prosentti- ja korkolaskua. Kirja sijaitsee hyllyluokassa 510, johon sijoittuvat matematiikan yleisteokset.

Asiasanahaku - matematiikka yhtälöt - löytää muutaman julkaisun, joista sopiva voisi olla Pyramidi matematiikan tietokirja 1.

Viimeiseen kysymykseen voisi löytyä apua esimerkiksi seuraavista fysiikan oppikirjoista: Lukion fysiikka voima ja liike 1, Atomista avaruuteen lukion fysiikka ja Fysikka 1 fysikka luonnontieteenä.

Kirjojen saatavuuden voitte tarkistaa Plussa aineistotietokannasta.