Minkä niminen tai kenen kirjoittama on novelli, jonka nimi on joko kunniamerkkiin tai ansiomerkkiin suoraan liitännäinen sekä mistä sen voi löytää? Novellissa…

Kysytty

Minkä niminen tai kenen kirjoittama on novelli, jonka nimi on joko kunniamerkkiin tai ansiomerkkiin suoraan liitännäinen sekä mistä sen voi löytää? Novellissa kuulemma puhutaan siitä, kuinka tätä ei esimerkiksi voi hankkia rahalla ja tämän kunnia- tai ansiomerkin nimi tai substantiivi itsessään on novellin nimi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näillä tiedoilla löytyi novelli nimeltään Kunniamerkki, joka on Guy de Maupassantin kirjoittama ja löytyy kirjailijan teoksista:

Maupassant, Guy de: Maupassantin parhaat. Tammi 1964
Maupassant, guy de: Neiti Fifi ja muita novelleja. Tammi 1981

Tämä tieto löytyi valtakunnallisen Kirjasampo-palvelun kautta. Sinne on luetteloitu myös yksittäisiä novelleja. Ks. http://www.kirjasampo.fi/fi