Lovecraft-tyylinen suomenkielinen kauhunovellikokoelma?

Kysytty

Lovecraft-tyylinen suomenkielinen kauhunovellikokoelma?

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä kenties Kirotun kirjan vartija : suomalaisia Cthulhu-tarinoita (Jalava, 2016)?

Toinen kotimainen Lovecraftin Cthulhu-mytologiasta inspiraatiota ammentanut novellikokoelma on nimeltään Kultainen naamio, mutta se on julkaistu jo 1990-luvulla.

1 ääntä

Kommentit

Itselleni tuli mieleen S. Albert Kivisen teos Merkilliset kirjoitukset (1990), joka on suurimmaksi osaksi novellikokoelma, ja siltä osin kuin se on novellikokoelma, se on erittäin Lovecraft-tyylinen.