Minkä maakunnan maakuntaeläin on metsäjänis?

Kysytty

Minkä maakunnan maakuntaeläin on metsäjänis?

Vastaus

Vastattu

Metsäjänis on Keski-Suomen maakuntanisäkäs Keski-Suomen liiton mukaan.

Maakuntaeläinten valinnasta en löytänyt tietoa, ja muutamalta maakunnalta sellainen puuttuukin. Nimikkoeläinten valinta perustunee kuntien ja maakuntien omaan nimitysintoon. Muita nimikkolajeja on aikanaan valittu äänestyksin, esim. maakuntalinnut vuonna 1985.