Minkä arvoinen mahtaa olla suomen rahapajan kolikot "keräilykotelossa" vuodelta 1988? 5, 10 20 ja 50 penniset sekä 1 ja 5 markan kolikot kyseessä sekä 1…

Kysytty

Minkä arvoinen mahtaa olla suomen rahapajan kolikot "keräilykotelossa" vuodelta 1988? 5, 10 20 ja 50 penniset sekä 1 ja 5 markan kolikot kyseessä sekä 1 kolikko jonka toisella puolella lukee 1988 finland ja toisella puolen suomen rahapaja

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vastaaviin kysymyksiin on tässä palvelussa usein vastattu, että rahojen arvo riippuu mm. niiden kunnosta. Kirjassa Suomen rahat arviohintoineen 2008 on mainittu vuosisarjat. Arvo riippunee iän lisäksi myös siitä, paljonko niitä on painettu. Kirjan arvot eivät ole osto-tai myyntiarvoja vaan arvioita keräilyarvoista.
Lisätietoa voit saada Suomen numismaattiselta yhdistykseltä
http://www.snynumis.fi/