Minkä arvoinen mahtaa olla kullanvärinen, läpimitaltaan 36 mm:n kokoinen kolikko vuodelta 1525, jossa vuosiluvun kanssa samalla puolella on sanat: ARDOMSLIST…

Kysytty

Minkä arvoinen mahtaa olla kullanvärinen, läpimitaltaan 36 mm:n kokoinen kolikko vuodelta 1525, jossa vuosiluvun kanssa samalla puolella on sanat: ARDOMSLIST E7FRACODB ja keskellä on parrakas "hiippalakkinen" mies sauva kädessä sekä kirjaimet SI vuosiluvun yläpuolella ja toisella puolella on teksti: LVDOVIC PRIMDEIGRAREX BOEM ja tekstin keskellä oleva kuva on leijona. Rahan reunaosassa on kaksi yhteenosuvaa pientä suorakaiteen mallista leimaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Arvo riippu täysin kunnosta. Hintoja voi etsiä esim. Suomen Numismaattisen Yhdistyksen laatimasta "Suomen rahat arviohintoineen 2005" -teoksesta, jota voi tiedustella kotikunnan kirjaston kautta. Hintaesimerkkejä voi löytää myös www.huuto.net "osastokohtainen haku". Lisäksi tietoa eri aikojen rahoista löytyy mm. Suomen numismaattisen yhdistyksen ja Suomen numismaatikkoliiton sivuilta:
http://www.snynumis.fi/
http://www.numismaatikko.fi/
Tarkan hinnan saatte viemällä rahan rahaliikkeeseen arviointia varten.