Minkä arvoinen mahtaa olla 50 kopekan kolikko vuodelta 1895?

Kysytty

Minkä arvoinen mahtaa olla 50 kopekan kolikko vuodelta 1895?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rahan arvo riippuu mm. sen kunnosta. Standard Catalog of World Coins 1801-1900 -teoksen mukaan 50 kopeekan arvo vuodelta 1895 on 5-65 dollaria. Tämän tarkempaa summaa on mahdotonta sanoa näkemättä kolikkoa. Teos on vuodelta 1997, joten saattaa olla, että rahan arvo on muuttunut. Parhaiten kolikon todellinen arvo selviää viemällä se asiantuntijan arvioitavaksi. Päijät-Hämeen numismaatikot ry:n yhteystiedot löytyvät Suomen Numismaatikkoliitto ry:n sivuilta:

www.numismaatikko.fi

Katso myös mitä aiheesta on kirjoitettu aikaisemmin Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa:

http://www.kirjastot.fi/fi-FI/tietopalvelu/arkisto.aspx