Minkä akvaariokalan tyypillinen paino täysikasvuisena olisi n. 140g? Tiedän, että tähän vaikuttaa moni tekijä. Netistä löytyy huonosti lähteitä tälläisiin…

Kysytty

Minkä akvaariokalan tyypillinen paino täysikasvuisena olisi n. 140g? Tiedän, että tähän vaikuttaa moni tekijä. Netistä löytyy huonosti lähteitä tälläisiin. Ihan vaan haja-mainintoja Täältä löysin toisen kalan "max. published weightin", joka pohjautui yhteen tiettyyn tutkimukseen kai? Eli löytyisikö kirjallisuudesta?

https://www.fishbase.se/summary/4717

Vastaus

Vastattu

Harrastajille tarkoitetusta kirjallisuudesta ei löydy tietoja kalojen painoista, ainoastaan pituuksista. Tutkijat ovat kyllä punninneetkin kaloja. Löydät tutkimusartikkeleita hakemalla Googlesta esimerkiksi hakulauseella "length-weight relationship of ornamental fish species". En pystynyt äkkiä löytämään kalaa, jonka paino olisi juuri 140 grammaa, mutta esimerkiksi vannekirjoahven (Heros efasciatus) vaikuttaisi kykenevän kasvamaan sen painoiseksi.