Minä vuosina toimi Paasivuorenkatu 5ssa ravintola Paasi Cherie? Paikka on nykyään Scandicin omistama kokoustila ja tilausravintola?

Kysytty

Minä vuosina toimi Paasivuorenkatu 5ssa ravintola Paasi Cherie? Paikka on nykyään Scandicin omistama kokoustila ja tilausravintola?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aika mukavasti tietoa Helsingin Työväenyhdistyksen liiketoimintaan kuuluneista Paasivuorenkadun ravintoloista löytyy Sirpa Hailan teoksesta Paasitornin tarina. Paasiravintolan toiminta oli 1980-luvun alussa tappiollista ja uusia toimintakonsepteja kokeiltiin. Ravintolan imagoa ja sisustusta uusittiin vuonna 1985, tavoitteena saada paikalle nuorempaa väkeä. Nimeksi vaihtui Paasi Cherie.

1990-luvun lamavuosina myös HTY:n ravintolat ajautuivat taloudellisiin ongelmiin. HTY:n ravintolat Oy lopetti toimintansa vuonna 1996. HTY sitoutui tuolloin kunnostamaan Paasiravintolan pääsalin ja vuokraamaan sen Polarkestille. Polarkesti sai ravitsemuspalveluiden yksinmyyntioikeuden kokous- ja kongressikeskus Paasitornissa.

Helsingin Sanomien arkistohaussa viimeinen maininta ravintolasta löytyi lehden tapahtumapalstalta 22.3.1995. Paasi Cherien ohjelmassa oli ilmoituksen mukaan sinä iltana kilpatangon ja argentiinalaisen tangon esityksiä.

Haila, Sirpa: Paasitornin tarina (Helsingin työväenyhdistys, 2001)

Helsingin Sanomat 22.3.1995