Minä vuosina Gabriel Henrik Peldan oli Vaasan, Uudenkaarlepyyn ja Kokkolan pormestari?

Kysytty

Minä vuosina Gabriel Henrik Peldan oli Vaasan, Uudenkaarlepyyn ja Kokkolan pormestari?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Gabriel Henrik Peldan on Ylioppilasmatrikkeli 1640-1852:n mukaan ollut Vaasan vt. pormestari 1761, Uudenkaarlepyyn 1765. Kokkolan pormestari 1768 alkaen.

Vaasan pormestareista mainitaan matrikkelissa löytyvän tietoa teoksessa K. Hedman, Borgmästare och rådmän i Wasa 1610–1925. SSV 9 (1925), jota näyttää löytyvät muutamasta kirjastosta. Sitä voi pyytää kaukolainaan oman lähikirjaston kautta.