Minä vuonna ja millä nimellä Hjalmar Frey lauloi levylle kansanlaulun, jonka sanat menevät seuraavasti: "Minun kultan kaunis on, sen suu kuin aurankukka…

Kysytty

Minä vuonna ja millä nimellä Hjalmar Frey lauloi levylle kansanlaulun, jonka sanat menevät seuraavasti:
"Minun kultan kaunis on,
sen suu kuin aurankukka.
Siniset silmät sillä on
ja kultan en sen tukka." ?

Vastaus

Vastattu

Mainitsemasi kansanlaulu on nimeltään "Minun kultani kaunis on" tai toiselta nimeltään "Kullan ylistys".

Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran Finnasta löysin tiedon, että Hjalmar Frey lauloi kyseisen kappaleen vuonna 1903 fonografilla soitettavalle äänilevylle. Se näyttäisi löytyvän digitoituna SKS:n Kansalliskirjastosta.

Minun kultani kaunis on SKS:n Finnan sivuilla

0 ääntä

Kommentit