Milloin perustettiinkaan HelMet-verkkokirjasto eli nämä yhteiset verkkopalvelut? Vuosi riittää :)

Kysytty

Hei,
milloin perustettiinkaan HelMet-verkkokirjasto eli nämä yhteiset verkkopalvelut? Vuosi riittää :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastot (Espoo, Helsinki, Kauniainen, Vantaa) ottivat käyttöön 3.2.2003 Millennium-kirjastojärjestelmän. Samalla avattiin yhteisen HelMet-aineistotietokannan hakukäyttöön kolmikielinen WebOPAC, jonka nimeksi annettiin HelMet-aineistohaku. Aineistohaku uudistettiin HelMet-verkkokirjastoksi vuonna 2008.

Yhteisiä verkkopalveluja pääkaupunkiseudun kirjastoilla on toki ollut paljon pitempäänkin, mutta oletan että tarkoitat kysymykselläsi nimenomaan HelMet-verkkokirjastoa ( www.helmet.fi ), joka siis on kahdella eri nimellä ollut käytössä pian kuuden vuoden ajan.