Milloin oli kansakouluun ilmoittautuminen Turussa vuonna 1958?

Kysytty

Milloin oli kansakouluun ilmoittautuminen Turussa vuonna 1958?

Vastaus

Vastattu

Vuosi 1958 ei näy vapaasti käytettävissä digitoiduissa sanomalehdissä, mutta vuonna 1939 ilmoittautuminen tapahtui uusilla oppilailla 30.8. ja vanhoilla oppilailla 31.8., ks. Uusi Aura 20.8.1939. Vuoden 1958 lehdistä Turussa ilmestyneistä on digitoitu Åbo Underrättelser, jota pääset katsomaan yliopiston kirjastossa. Vuoden 1958 Turun Sanomat löytyy mikrofilmattuna Turun kaupunginkirjaston kokoelmasta, pääset katsomaan sitä varaamalla ajan mikrofilmilaitteelle varaamo-palvelussa.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Åbo Underrättelseristä ei löytynyt tietoa ilmoittautumisajasta, ainakaan termeillä anmälning tai inskrivning. Mutta koulut alkoivat maanantaina 1.9.1958, mistä seuraavan päivän lehdessä oli etusivun juttu.