MILLOIN MATTI KAUPPANEUVOS PAUKKU TUOMINEN NÄYTTELI HELSINGIN KAUPUNGINTEATTERISSA

Kysytty

MILLOIN MATTI KAUPPANEUVOS PAUKKU TUOMINEN NÄYTTELI HELSINGIN KAUPUNGINTEATTERISSA

Vastaus

Vastattu

Näyttelijä Matti Tuominen työskenteli vuodesta 1975 Helsingin kaupunginteatterissa. Syksyllä 1992 hänet kiinnitettiin Tampereen Työväen Teatteriin. Siellä hänen ensimmäinen työnsä oli Pastori Jussilainen -näytelmän nimirooli.

Helsingin sanomat 8.3.1992.

Tuominen työskenteli kiinnitysten ohessa myös freelancer-näyttelijänä 1990-luvun alussa. Hän vieraili teattereissa eri puolilla Suomea, teki juontokeikkoja ja telvisiorooleja.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Matti_Tuominen