Milloin Kellogg'sin maissihiutaleita alettiin myydä Suomessa. Muistelen itse syöneeni niitä 50-luvun alussa.

Kysytty

Milloin Kellogg'sin maissihiutaleita alettiin myydä Suomessa. Muistelen itse syöneeni niitä 50-luvun alussa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yhtiön omilla sivuilla on historiikkia, jonka mukaan Kellogg's olisi aloittanut "Pohjoismaissa" vuonna 1929. Aivan varma ei tämän perusteella voi olla siitä, kuuluiko Suomi tuon käsitteen piiriin, mutta mahdollista se on. Ainakaan siis ennen 1930-lukua tuotetta ei liene Suomessa ollut saatavana. Wikipedian Kellogg's-artikkelit eivät kerro juuri mitään eri maitten tuotantojen alkamisesta. Valitettavasti tämän suurempaa varmuutta ei lyhyehköllä verkkoetsinnällä löytynyt, mutta muistelen kyllä itsekin nähneeni ja luultavasti myös syöneeni Corn Flakes -hiutaleita 1950-luvulla.

Heikki Poroila