Milloin Jyväskylän Äijälänsalmen reunoille pantiin nykyiset kivikot?

Kysytty

Milloin Jyväskylän Äijälänsalmen reunoille pantiin nykyiset kivikot?

Vastaus

Vastattu

tähän vastaus lienee noin 2010. Katselin Wikipedia Commonsista valokuvia Äijälänsalmesta, ja vuoden 2007 kuvissa rantoja ei ole kivetty. Vuoden 2012-2013 kuvissa rannat näyttävät taas nykyisenkaltaisilta kivetyiltä.

Äijälänsalmen vanha silta on remontoitu vuonna 2017, joten silloin voi olla, että kivikkoa on myös korjattu.

https://yle.fi/a/3-9600358