Milloin Hanoi Rocksin vanhat levyt (Bangkok Shocks, Saigon Shakes, Hanoi Rocks. Oriental Beat. Self Destruction Blues. Back to Mystery City. Two Steps from the…

Kysytty

Milloin Hanoi Rocksin vanhat levyt (Bangkok Shocks, Saigon Shakes, Hanoi Rocks. Oriental Beat. Self Destruction Blues. Back to Mystery City. Two Steps from the Move) julkaistiin ensimmäisen kerran CD muodossa? Ja millä levy-yhtiöllä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1. Bangkok shocks + Oriental Beat - Love Kustannus 1988 (Johanna JHNCD2037 ja JHNCD2063) Tämä oli siis tuplajulkaisu, kaksi albumia kerrallaan.
2. Self destruction blues - Geffen Records 1989 (Geffen 9242642)
3. Back to Mystery City - A.A.B. Tuotanto 1983 (JHNCD3023) - Tämän CD:n kohdalla on todennäköisesti kuitenkin kyse myöhemmästä julkaisuvuodesta, vaikka levyllä on p-vuotena 1983. Kyseessä on Polarvoxin Sveitsissä painattama versio. Varmuudella tiedetty varhaisin albumin CD-versio on Castlen 1995 julkaisema (ESMCD272).
4. Two Steps from the Move - A.A.B. Tuotanto 1984 (HANOICD-2 AAB) ja Epic EK39614. Kumpi julkaisu oli varhaisempi, ei ole tiedossa, koska molemmat ovat vuodelta 1984.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto