Millaisia vaatteita käytettiin 1800- ja 1900-lukujen vaihteessa kylpylöissä Suomessa?

Kysytty

Millaisia vaatteita käytettiin 1800- ja 1900-lukujen vaihteessa kylpylöissä Suomessa? Esimerkiksi Kaivopuistossa sijainneessa Ullanlinnan kylpylässä.

Vastaus

Vastattu

Suomalaisesta kylpyläkulttuurista on julkaistu useita kirjoja, joista asiaa kannattaa tutkia. Esimerkiksi seuraavat teokset voisivat olla hyödyllisiä:

Suvikumpu, Liisa: Suomalaiset kylpylät : kotimaisen kylpyläkulttuurin historiaa (Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2014)

Tommila, Päiviö: Helsinki kylpyläkaupunkina 1830-50-luvuilla (Helsinki-seura, uusi painos 1982)