Millaisia suomenkielisiä romaaneja (tai muita kaunokirjallisia teoksia) on olemassa, jotka sijoittuvat New Orleansiin, Louisianaan?

Kysytty

Hei! Millaisia suomenkielisiä romaaneja (tai muita kaunokirjallisia teoksia) on olemassa, jotka sijoittuvat New Orleansiin, Louisianaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla olevassa listassa on New Orleansiin sijoittuvaa suomenkielistä kaunokirjallisuutta. Voit lukea kuvailut teoksista Kirjasammosta. Lisää teoksia (lähinnä jännitys. tai viihdekirjallisuutta) löydät Kirjasammosta hakusanalla ”New Orleans” .

Faulkner, William: New Orleansin tarinoita (2016)

Gaudé, Laurent: Hurrikaani (2012)

Toole, John Kennedy: Typerysten salaliitto (1982)

Mäntylä, Juha: Milt (2017), Milt - jazzin kuningas (2017)

Ford, Richard: Syntien paljous (2002)

Welty, Eudora: Optimistin tytär (1989)

Ward, Amanda Eyre: Katoamistemppu (2007)

Waller, Robert James: Rajamusiikkia (1996)

Chopin, Kate: Herääminen (2009)

Catto, Max: New Orleansin rikkain pankki (1972)

Teosten saatavuuden Helmet-kirjastoissa voit tarkistaa Helmet-haulla.

http://www.helmet.fi/fi-FI

https://www.kirjasampo.fi/fi

0 ääntä

Kommentit

Gwen Bristow: Louisiana-trilogia, teosten nimet Keskikesä; Tammikuja; Uudet tuulet. Vanhaa kunnon "maailmankirjallisuutta".
Aihetta sivuaa myös Margaret Mitchellin menestysteos Tuulen viemää. Siitä ei netissä pikaisesti katsoen mainita, mistä osavaltiosta se kertoo, mutta tekijä oli kotoisin Georgiasta.

Nora Roberts:Sydänyö.;

Charlene Harrisin teokset näyttäisivät myös liittyvän Louisianaan, en ole itse lukenut, joten en tiedä, missä määrin.