Millainen on arkkitehtinasta? Öljyvärimaalauksen oppikirjassa, pohjakangas, kehoitetaan ensiksi kiinnittämään arkkitehtinastoilla. Ennen, lopullisen pohjusteen…

Kysytty

Millainen on arkkitehtinasta? Öljyvärimaalauksen oppikirjassa, pohjakangas, kehoitetaan ensiksi kiinnittämään arkkitehtinastoilla. Ennen, lopullisen pohjusteen levittämistä. Onko, nasta sellainen missä on vetovarsi, kuten nykyisissä muovisissa?

Vastaus

Vastattu

Onkohan tuo arkkitehtinasta-nimitys vähän vanhahtava? Finnan hakupalvelusta löytyy kuva arkkitehtinastapakkauksesta, joka kuuluu Työväenmuseo Werstaan kokoelmiin. Pakkauksen kannessa nasta näyttäisi tavallista toimistoissa käytettävää paperinastaa pitkäteräisemmältä.

https://www.finna.fi/Record/werstas.M011-1406142