Millainen oli Reija Keskiahon elämä ja minkälainen oli hänen tuotantonsa ja arvostus?

Kysytty

Hei! Millainen oli Reija Keskiahon elämä ja minkälainen oli hänen tuotantonsa ja arvostus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysyjä tarkoittanee vuonna 1976 Haminassa syntynyttä kirjailija Reija Kaskiahoa, joka elää nykyään Helsingissä. Näin nuoren kirjailijan kohdalla kaikkia arviot elämästä ja tuotannosta ovat kovin alustavia, mutta kuusi ns. nuortenromaania kirjoittanut Kaskiaho sai vuonna 2005 Topelius-palkinnon kirjastaan Rastas, mikä kertoo jo melkoisesta arvostukseta. Kaskiahosta on Wikipediassa oma sivu ja kirjailijalla on myös omat kotisivut, joitten aluksi Kaskiaho toivottaa myös esitelmäntekijät tervetulleiksi: "Kerron näillä sivuilla hiukan itsestäni ja hiukan enemmän kirjoistani. Löydät sivuilta tietoa kirjojeni aiheista, niiden synnystä sekä tietysti henkilöhahmoista, jotka ovat minulle kirjoittaessa tärkempiä tekstin eteenpäin viejiä. Sivuiltani saat tietoa esitelmän tekoa varten. Ethän kuitenkaan kopioi asioita ihan suoraan, opettajat eivät aina arvosta sellaista oma-aloitteisuutta..." Palvelussa Kirjasampo on Kaskiahosta myös tekstiä, joka kannattaa tutkia.

Heikki Poroila