Millainen oli Kansanhiihtosysteemi1950-luvun lopulla? Millaisia kannustuspalkintoja lapser saivat suoritusten keräämisestä?

Kysytty

Millainen oli Kansanhiihtosysteemi1950-luvun lopulla? Millaisia kannustuspalkintoja lapser saivat suoritusten keräämisestä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Katsoin Kansalliskirjaston digitoiduista sanomalehdistä ja aikakauslehdistä artikkeleita kansanhiihdosta. Muutamassa jutussa käsitellään kansanhiihtoa, mutta palkinnoista ei ole mainintaa. Kansalliskirjaston digitoidut aineistot

Ylen Elävässä Arkistosta löytyy kuntoliikunnan uranuurtaja Frans Saastamoinen haastattelu, jossa hän kertoo kansanhiihdosta.