Millä hakusanoilla saan Helmetistä kotimaiset aikuisten fantasiateokset?

Kysytty

Millä hakusanoilla saan Helmetistä kotimaiset aikuisten fantasiateokset?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmetistä ei valitettavasti pysty hakemaan erikseen suomalaisten kirjailijoiden teoksia, siihen ei ole omaa hakusanaansa.

Suomenkieliset aikuisten fantasiateokset saa kirjoittamalla hakukenttään fantasiakirjallisuus ja rajaamalla kokoelma-otsikon alta aikuisten kokoelma (löytyy lisää-nuolen alta) ja kieleksi suomi.

Kotimaisia aikuisten fantasiateoksia ovat kirjoittaneet mm. Anne Leinonen, Helena Waris, Leena Krohn, Johanna Sinisalo, Pasi Ilmari Jääskeläinen, Maarit Verronen, Jyrki Vainonen, Mike Pohjola, Viivi Hyvönen ja Tiina Raevaara. Osuuskumma- ja URS-kustantamoilta on tullut novellikokoelmia, kuten Kumman rakas ja URS : uusrahvaanomaisen spekulatiivisen fiktion antologia.

Aikuisille suomeksi kirjoitettu fantasiakirjallisuus on useimmiten ns. maagista realismia, jossa tapahtumat sijoittuvat omaa todellisuuttamme muistuttavaan maailmaan, eivät fantasiamaailmaan. Monissa kirjoissa fantasiaelementti on niin pieni, ettei tuota fantasiakirjallisuus-asiasanaa edes ole käytetty. Osa kotimaisista kirjailijoista julistaakin kirjoittavansa reaalifantasiaa. Muita kotimaisesta fantasiasta käytettyjä termejä ovat suomikumma ja spekulatiivinen fiktio, mutta näitä ei valitettavasti ole kirjaston hakusanoissa käytössä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Suomalaiset_fantasiakirjailijat
http://fi.wikipedia.org/wiki/Reaalifantasia
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uusrahvaanomainen_spekulatiivinen_fiktio