Miksiköhän jo uransa lopettaneilla urheilijoilla on vielä pitkä lista sponsoreita? Kaisa Mäkäräinen esim. Olen googlaillut mutta mitään ei löydy.

Kysytty

Miksiköhän jo uransa lopettaneilla urheilijoilla on vielä pitkä lista sponsoreita?
Kaisa Mäkäräinen esim.
Olen googlaillut mutta mitään ei löydy.

Vastaus

Vastattu

Hei,

urheilu-uran päätyttyä ei enää puhuta sponsoreista, vaan yhteistyökumppaneista. Esimerkiksi Kaisa Mäkäräisellä on suuri näkyvyys sosiaalisessa mediassa, josta hänen yhteistyökumppaninsa hyötyvät. Pelkästään Instagramissa (sosiaalisen median kuvapalvelu) Kaisa Mäkäräistä seuraa 192 000 ihmistä.

Linkki Kaisa Mäkäräisen julkiselle Instagram-tilille: Kaisa Mäkäräinen (@kaisamakarainen) • Instagram-kuvat ja -videot

Esimerkki Kaisa Mäkäräisen ja silmälasiliike Specsaversin kaupallisesta yhteistyöstä:

Kaupallinen yhteistyö Specsavers: Kaisa Mäkäräinen vaihtaa tyyliä silmälaseilla (iltalehti.fi)

Sponsoreiden ja yhteistyökumppanien eroista: Sponsorointiyhteistyön lyhyt oppimäärä – Proakatemian esseepankki