Miksi terveysportaali maisa.fi:n nimi on Maisa? En millään keksi mistä se voisi olla lyhennös. Ei kai nimi sentään ole peräisin siltä kohujulkkikselta?

Kysytty

Miksi terveysportaali maisa.fi:n nimi on Maisa? En millään keksi mistä se voisi olla lyhennös. Ei kai nimi sentään ole peräisin siltä kohujulkkikselta?

Vastaus

Vastattu

Eriomainen kysymys. Maisa on Apotti-järjestelmään luotu asiakasportaali. Siksi kysyin asiaa suoraan sieltä. Oy Apotti Ab vastasi näin: "Järjestimme nimikilpailun, johon kaikki apottilaiset saivat osallistua. Nimen tuli taipua helposti kaikilla kotimaisilla kielillä. Lopulta finalistien joukosta löytyi sopiva nimi – ja sellainen, jonka domain eli www-osoite oli saatavilla. Nimenvalintaprosessissa oli monta vaihetta."