Miksi Päivi Räsäsen uutta kirjaa, Mistä on kysymys? – Abortti, ei vielä ole Helmetissä?

Kysytty

Miksi Päivi Räsäsen uutta kirjaa, Mistä on kysymys? – Abortti, ei vielä ole Helmetissä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Todennäköisesti yksinkertaisesti siksi, että se on niin uusi kirja, ettei se ole vielä ehtinyt kirjastoon. Toisin kuin usein ajatellaan, myös kirjaston täytyy hankkia kaikki uutuuskirjat tilaamalla välittäjältä, eikä kirjasto juurikaan voi vaikuttaa siihen, miten nopeasti jokin tietty kirja toimitetaan. Varsinkin syksyllä ennen joulua ilmestyy ylivoimaisesti eniten uusia kirjoja, mistä syystä sekä välittäjillä että kirjastoilla on ruuhkaa. Suosittelen vilkaisemaan HelMet-tietokantaa päivittäin, kyllä se sinne jossain vaiheessa ilmaantuu.

Heikki Poroila