Miksi netin välityksellä varaamani kirjat katoavat omista tiedoistani muutamassa päivässä? Näin on käynyt kaksi kertaa viimeisen 2 kuukauden aikana. Onko…

Kysytty

Miksi netin välityksellä varaamani kirjat katoavat omista tiedoistani muutamassa päivässä? Näin on käynyt kaksi kertaa viimeisen 2 kuukauden aikana. Onko varausohjelmassa ollut vikaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pahoittelen, että vastaus on hieman viipynyt; ilmeisesti kukaan vastaajista ei ole oikein ymmärtänyt kysymystä. En itsekään pysty varmuudella sanomaan, mistä voisi olla kyse, koska varaustoiminnossa ei ole tiettävästi ollut mitään vikaa.

Katsoin lainaajatietojanne asiakasrekisteristämme. Tiedoissanne näkyy yksi peruttu varaus ja se on ollut James Pattersonin teoksesta Kolmas aste. Tämän varauksen olette itse peruuttanut HelMet-verkkokirjaston kautta 14.10.09 klo 14:17. Olisiko mahdollista, että olisitte esim. yrittänyt vaihtaa varauksen noutokirjastoa ja erehdyksessä rastittanut tässä yhteydessä ruudun "Poista"?

Mainitsemastanne aikaisemmasta tapauksesta ei rekisterissä enää ole tietoja, joten siitä pystyn sanomaan vielä vähemmän. Tietysti yksi mahdollisuus olisi sekin, että (aikaisempi) varaus olisi jo saapunut noutokirjastoon ja ilmoitus siitä olisi joutunut matkalla hukkaan tai jäänyt huomaamatta; tällöin noutamatta jäänyt varaus olisi poistettu kahdeksan päivän kuluttua.

Muita järkeviä selityksiä en asiaan löydä, koska itsestään varaukset eivät tosiaankaan poistu järjestelmästä. Jos ongelmna vielä toistuu, pyydän ottamaan uudelleen yhteyttä.