Miksi naisen jalkapohjien tai naisen herkimpien paikkojen kutittaminen naurattaa? Miksi kutittaminen naurattaa naista tai miksi naisen pitää nauraa? Onko…

Kysytty

Miksi naisen jalkapohjien tai naisen herkimpien paikkojen kutittaminen naurattaa? Miksi kutittaminen naurattaa naista tai miksi naisen pitää nauraa? Onko nainen herkempi kutitukselle kuin mies? Onko taustalla jotain sellaista joka liittyy naishormoniin? Onko kutituksen kohteella hyvä huumorintaju? Onko nauru kivun vastakohta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Naiset eivät reagoi sen enempää tai vähempää kutittamiseen kuin miehetkään. Erään tutkimuksen mukaan miehet jopa pitävät kutittamisesta enemmän kuin naiset, ja osa naisista pitää kutittamista epäimiellyttävämpänä kuin miehet. Huumorintajukaan ei kutiamiseen vaikuta. Kutittaessa ihon hermopäätteet lähettävät aivoihin viestin. Yllättävän kosketuksen vaikutuksesta liikettä koordinoivat pikkuaivot aktivoituvat ja keho tuottaa kutituksen tunteen.

Kutittamisesta kerrottu enemmän sivuilla:

12 faktaa kutittamisesta
Mistä kutiamisessa oikein on kyse?

Nauru ei ole kivun vastakohta, mutta naurun avulla kipua voi lievittää ks. Nauraminen on luonnollinen tapa lievittää kipua