Miksi kreikan kieli puhuttuna kuulostaa ihan espanjan kieleltä?

Kysytty

Miksi kreikan kieli puhuttuna kuulostaa ihan espanjan kieleltä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaikka kreikka ja espanja ovat molemmat indoeurooppalaisia kieliä, eivät ne ole kielinä aivan lähisukulaisia. Tästä huolimatta kreikka ja espanja jakavat monia foneettisia piirteitä: ne esimerkiksi lausuvat konsonantit samankaltaisesti ja niiden intonaatiot muistuttavat toisiaan. Kielten ääntämisen samankaltaisuutta käydään läpi konkreettisten esimerkkien kautta esimerkiksi Langfocucsen videossa "Why Does Greek Sound Like Spanish?!".