Miksi Korkeajännitys-sarjakuvissa Saksalaiset sotilaat taistellessaan pääsääntöisesti huutavat että: "Himmel". Onko tähän jokin erityinen syy?

Kysytty

Miksi Korkeajännitys-sarjakuvissa Saksalaiset sotilaat taistellessaan pääsääntöisesti huutavat että: "Himmel".

Onko tähän jokin erityinen syy?

Vastaus

Vastattu

Wikipedian Korkeajännitys-artikkelin mukaan Himmel (taivas) on lievä kirosana mm. Teufelin (paholainen) tavoin. Lienee taistelutilanteessa jonkinlainen sotahuuto. Edellä mainitut sanat on tarkoituksella jätetty kääntämättä sarjakuvissa.

Vuonna 2007 julkaistiin Korkeajänitys erikoisnumero Achtung ! : korkkarisaksan sanakirja. Kirjassakaan ei selitetä Himmel-sanan käyttöä, ainoastaan, että sana esiintyy lähes jokaisessa tarinassa. Kirja on lainattavissa Jyväskylän pääkirjastossa