Miksi Helmet ei ole erillistä hakua lainattaville esineille ja työkaluille? Jos tarvitsen tietää voinko lainata jonkinlaisen sahan, kanteleen soitto-opas …

Kysytty

Miksi Helmet ei ole erillistä hakua lainattaville esineille ja työkaluille? Jos tarvitsen tietää voinko lainata jonkinlaisen sahan, kanteleen soitto-opas (kirja) ei ole kovin relevantti hakutulos.

Vastaus

Vastattu

Juuri tämän vuoksi Helmetissä haun voi kohdistaa tiettyyn aineistotyyppiin. Työkalut, soittimet yms. ovat esineitä ja jos kohdistat haun niihin, kirjat ja äänitteet jäävät pois. Jos haet Helmetistä hakusanalla saha ja rajaat haun aineiston mukaan niin, että otat vain esineet mukaan, saat  hakutulokseksi vain yhden sahan.

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Ssaha__Ff%3Afacetmediatype%3Aq%3Aq%3AEsine%3A%3A__Orightresult__U__X0?lang=fin&suite=cobalt