Miks kirjastossa on koneita millä ei voi mennä minnekkään muuhun kuin helmetitn sivuille????????????????

Kysytty

Miks kirjastossa on koneita millä ei voi mennä minnekkään muuhun kuin helmetitn sivuille????????????????

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Siksi, että HelMet on kirjaston oma tietokanta, jonka täytyy aina olla asiakkaiden käytettävissä. Jos kaikilla koneilla pääsisi vapaasti myös Internetiin, saattaisi käydä niin, että kaikki koneet olisivat varattuina surffailuun eikä asiakas pääsisikään käsiksi kirjaston omaan tietokantaan. Silloin hän ei pystyisi esimerkiksi tarkastamaan, onko hänen tarvitsemaansa kirjaa saatavissa vai ei.